Wednesday, April 11, 2012

pagi cuti

Pagi ini cerah. yeah. pagi yang cerah buat aku tuang kuliah. serius. bukan sengaja. tapi takde transport nak hantar aku, maknanya aku cuma ada pilihan untuk berbasikal nak balik ke fakulti. disebabkan membazir tu amalan saiton, aku pun tak nak membazir peluh-peluh dan bakar kalori-kalori aku. ini untuk penjimatan buat masa hadapan.Jadi aku habiskan masa macam biasa depan tv sambil kunyah maruku, channel wildlife 550. menonton haiwan terkinja-kinja buat kelenjar-kelenjar aku lebih bertenang dari kebiasaan. melihat haiwan-haiwan bertempiakan lebih mengujakan dari berdepan dengan manusia-manusia di celah kebisingan.

Umur aku menginjak ke sembilan belas. tahun depan dah dua puluh. aku tak takut dewasa. its privilege to get old. kata Katty dalam cerita the big C channel DIVA.semakin aku menginjak ke usia yang tahun hadapan bakal jadi puluhan. haih. karenah-karenah manusia boleh merosakkan saraf-saraf jasmani diri.

sebenarnya aku serius tak tahu nak tulis apa. tapi rasa nak menulis, jadinya aku merapu... 
semalam aku terformat memory card phone sekaligus terpadam game angry bird.
ada member ajak aku pergi reunion.
kalau aku ada jubah halimunan konfem aku pegi.
masalahnya. aku cuma nak tengok merekamereka membesar secara invisible.

No comments: